Thursday, October 17, 2024

11:55 Când am văzut prima dată acea știre nu știam cum să reacționez. De obicei, când postam ceva mai de Doamne-ajută, cădeau drone la graniță. Acum că l-am găsit pe marele Sebastian Stan cuibărit într-o cazarmă a armatei de actori unguri maghiari, a venit drona întreagă și a survolat 14 km în interiorul României lăsând în urmă totuși mai puține dovezi.

Poliție aeriană internațională. Mi-a sunat bine când am citit prima dată, cu ani în urmă. Astăzi stau și mă întreb. Sub care jurisdicție?

Au ridicat 4 avioane, dar nu au doborât-o.

Poate nu a fost nici o dronă. Poate au vrut ei doar să ne sperie, așa. Bully. O umbră pe noile radare. Ca la revoluție, remember? Și mă uitam așa în neștire și deodată ochii mi-au căzut pe altă știre mai jos care conținea cuvântul curând. În curând. Și ca de obicei, ca unul care nu mai vorbește așa de mult limba română, am căzut în contemplație.

Există o familie întreagă sau două de cuvinte în română bazate pe două cuvinte latine. Curare și currere. Și în latină sunt ciudate pentru că deși au practic aceeași rădăcină, au înțelesuri divergente.

Curare, a avea grijă, ceea ce a dat în românește curat, curățat, cură, dar nu prea și verbul. A cura. Mă rog, există, dar e folosit rar.

Currere care ne-a dat adjectivul curând. Currendo. Adică mai la vale pe curent (neologism) ce mai. Posibil.

Da, există un sens pentru culus, însă nu e sensul principal, ceea ce mă miră. Nu prea vin din latină în română cuvinte pe sensul secundar, ignorându-se primul, care culmea, are legătură cu currere. Ok poate a venit din latina vulgară.

Să mă enervez nu mai pot fiindcă mi s-a uzat nervul enervării. Practic, mi s-au uzat toate emoțiile. Poate e de la diabet, nu știu. Totuși m-am motivat și am căutat să descifrez engima și am mers direct la vinovat. În dexonline se spune că vine de la culus.

Se pare, vorba lui Păunescu, că am fost osândiți pe vecie să fim români și să pupăm (subconștient) un culus de fiecare dată când vedem sau auzim cuvinte ca în curând, curat, etc..

Apropo, știe cineva cum se spune la a curăța în toată peninsula în afară de regiunea Puglia? Otto peni?


4:00 They do this all the time. Right now there is a black car with modified exhaust idling and blocking the alley, probably for the kindergarten, with a cute Latina at the wheel. Could be Stephanie Sigman.